Regeneracja przekładni kierowniczej jest procesem skomplikowanym. Polega ona nie tylko na wymianie uszczelnień ciśnieniowych, ale na zapewnieniu jej poprawnego działania.
Szczególnie istotne jest zapewnienie jej szczelności.

Długoletnia praktyka pokazuje, że zużycie obrysu geometrycznego zębów na listwie oraz luzy powodują w czasie pracy listwy uskok, który skutkuje rozszczelnieniem przekładni. Aby temu zapobiec kluczowe jest zastosowanie operacji legalizacji zębów oraz prawidłowe pasowanie tulei przesuwnych. Dodatkowo wykonanie nowego podparcia listwy będzie gwarantowało stabilną i cichą pracę mechanizmu.

Brak precyzyjnego centrowania pomiędzy listwą a obudową jest kolejnym powodem kiedy następuje rozszczelnienie układu. Dlatego bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie wspólnej osi dla listwy i obudowy. Aby skutecznie wykonać tę operację konieczne jest użycie precyzyjnych maszyn oraz narzędzi pomiarowych.

Kolejnym ważnym procesem regeneracji układów kierowniczych jest przeprowadzenie operacji tulejowania obudowy na odcinku zaworu dystrybucyjnego (części pionowej) oraz honowania na odcinku pracy tłoka listwy (części poziomej). Powyższy proces wymaga posiadania specjalistycznych maszyn i wykfalifikowanych specjalistów.

Poprawnie wykonana regeneracja przekładni kierowniczej gwarantuje prawidłowy przepływ oleju w całym układzie a co za tym idzie równomierny rozkład siły wspomagania.

Po wykonaniu regeneracji każda przekładnia jest weryfikowana na testerze celem sprawdzenia szczelności, rozkładu sił wspomagania i upływów oleju.

Ze względu na specyfikę procesu regeneracji powyższe aspekty są jedynie małą częścią zagadnienia, którego nie sposób opisać w całości i szczegółowo.